2017/125 Alta kommune
Innklaget: | Alta kommune |
Klager: | Kontor og Grafisk AS |
Saksdokument: | 2017-125 Klagenemndas avgjørelse |
Avgjørelse: | Brudd på regelverket |
Type sak: | Prioritert rådgivende sak |
Saken gjelder: | Avlysning/totalforkastelse,Feil i/uklart konkurransegrunnlag,Tildelingsevaluering,Ulovlig tildelingskriterium |
Sammendrag
Innklagede gjennomførte en åpen anbudskonkurranse for inngåelse av en rammeavtale for kjøp av møbler til skole/SFO, barnehage og kontor, med tilhørende utstyr. Klagenemnda kom til at innklagede hadde brutt regelverket ved fastsettelsen av metoden for evalueringen av tildelingskriteriet service – leveringstid og garantitid. Konkurransen måtte avlyses som følge av denne feilen. På grunn av resultatet klagenemnda kom til, ble klagers øvrige anførsler ikke behandlet.
Konkurranseform: | Åpen anbudskonkurranse |
Type avtale: | Rammeavtale |
Regelverk: | Del I + III LOA og FOA del I og III |
Type anskaffelse: | Vareanskaffelse |
Tjenestekategori: |
Saksbehandler: | LIRA |
Registrert inn: | 23.08.2017 |
Avsluttet: | 09.11.2017 |
Status: | Avgjort |
Avgjort av: | Klagenemnda |